Lokacija prvnog subjekta

SHARE:

Odabir lokacije je važna i ne tako jednostavna odluka koju budući vlasnici preduzeća moraju donijeti i koja utiče na uspjeh preduzeća (npr. uspjeh trgovina s robom široke potrošnje zavisi o gustoći stanovništva područja koje pokriva, pristupačnosti lokacije, blizini konkurencije te saobraćajnoj povezanosti). Bilo da se start-up poduzeće odluči za izgradnju, kupovinu ili iznajmljivanje prostora, troškovi vezani za tu odluku predstavljat će značajni dio početne investicije ili troška. Atraktivnije lokacije znače i veće troškove iznajmljivanja ili kupovine, dok manje atraktivne lokacije uprkos nižim troškovima iznajmljivanja ili kupovine mogu imati negativan efekt na privlačenje kupaca ili pridobijanje perspektivnih radnika. Nadalje, izbor lokacije i uređenje poslovnog prostora igraju važnu ulogu u izgradnji javnog imidža preduzeća, a mogućnosti proširenja važne su za preduzeća koja planiraju brzi rast i razvoj u budućnosti.

Kako bi se izbjegle početne pogreške u smislu odabira neadekvatnog prostora, preduzeća trebaju odgovoriti na sledeća pitanja prije donošenja konačne odluke o izboru lokacije:
  1. Zadovoljava li veličina poslovnog prostora buduće potrebe preduzeća?
  2. Dozvoljava li lokacija proširenje poslovnog prostora?
  3. Postoji li dovoljno velik parking prostor?
  4. Vanjska privlačnost lokacije (hoće li kupci smatrati takvu lokaciju privlačnom?)
  5. Usklađenost sa okolinom?
Mogućnost proširenja poslovnog prostora je zasigurno važan faktor jer dodatni troškovi preseljenja i uređenja novog prostora, te gubitak prodaje zbog vremena utrošenog na dislokaciju mogu negativno uticati na uspjeh preduzeća. U tom smislu, ukoliko poduzeće očekuje brzi rast, isplativije je u početku plaćati dodatne troškove nešto većeg prostora nego se ubrzo seliti na novu lokaciju.

Kada poduzeće donese odluku o izboru lokacije slijedi odluka o tome kupiti, izgraditi ili unajmiti poslovni prostor.

Zavisno od industriji u kojoj egzistira i specifičnošću djelatnosti kojom se bavi poduzeće treba uzeti u obzir različite kriterije. Za maloprodajne trgovine važna je gustoća naseljenosti i frekvencija kretanja ljudi na tom području, a za veleprodajna mjesta i trgovačke centre važna je saobraćajna povezanost, veličina prostora i lakoća pristupa (broj parking mjesta, garažnih parkirališta, itd.). Za proizvodna preduzeća dostupnost resursa i cijena radne snage su često prvi faktori o kojima razmišljaju pri izboru lokacije, dok su za uslužna preduzeća poput restorana, kafića i servisnih djelatnosti, pristupačnost i blizina kupaca od krucijalne važnosti.

Uputno je analizu potencijalne lokacije započeti bez vrednovanjem eksterijera. U tom kontekstu  potrebno je dati odgovor na sledeća pitanja:
  1. Zadovoljava li veličina poslovnog prostora dugoročne ambicije i potrebe preduzeća?
  2. Dozvoljava li lokacija proširenje poslovnog prostora.
  3. Postoji li dovoljno velik prostor za manipulativne aktivnosti robom (parking i skladišni prostor).
  4. Djeluje li lokacija privlačno klijentima i kupcima?
  5. Postoji li adekvatna infrastruktura (internet mreža, elektro i ostale komunalne instalacije).
Tri su glavne mogućnosti koje vlasnicima preduzećima stoje na raspolaganju pri izboru lokacije:
  1. Izgradnja iz temelja,
  2. Kupovina poslovnog prostora, ili
  3. Iznajmljivanje poslovnog prostora.
Ukoliko poduzeće ima dovoljno sredstava koje može odvojiti za buduću lokaciju, tada izgradnja poslovnog prostora može biti izvrsna odluka. Ako poduzeće očekuje rast tržišnih cijena nekretnina, gradi na atraktivnoj lokaciji ili ulaže u izgradnju multifunkcionalnog prostora, dugoročno dobija vrlo vrijednu imovinu koju može koristiti kao hipoteku pri dobijanju bankarskog kredita nužnog za daljnja ulaganja. Nadalje, poduzeće može ući u partnerski odnos s građevinskom firmom te podijeliti troškove izgradnje objekta na dva investitora. U tom slučaju nužno je potražiti pravni savjet ili pomoć.

Slično kao i izgradnja novog objekta, tako i kupovina predstavlja odluku koja podrazumijeva veliku početnu investiciju. Međutim, ponekad preduzeća nemaju vremena ulaziti u projekt izgradnje, stoga pronađu poslovni prostor koji je dovoljno adekvatan za njihovu djelatnost, te dovoljno atraktivan u smislu vrijednosti same imovine, te se odluče za kupovinu prostora, umjesto izgradnje.

Obzirom da je okolina u kojoj preduzeća posluju sve dinamičnija i promjene su sve češće, iznajmljivanje psolovnog prostora predstavlja vrlo privlačnu alternativu mnogim preduzećima. Nadalje, iznajmljivanje poslovnog prostora najviše je zastupljen među start-u preduzećima koja nemaju ili ne žele vezati značajna sredstva u dugotrajnu imovinu. Fleksibilnost koju im daje iznajmljen prostor, najčešće zadovoljava njihove potrebe samo u početnoj fazi životnog ciklusa poslovanja preduzeća.

Stim u vezi, postoje i određene negativnosti vezane uz iznajmljivanje prostora:
  1. po isteku ugovora o zakupu, zakupodavac je svjestan kako selidba i uređenje novog prostora zakupcu predstavlja nepoželjni trošak, te može to iskoristiti kao adut za povećanje cijene zakupnine pri produženju ugovora,
  2. ukoliko se radi o kratkoročnom iznajmljivanju, zakupodavci vrlo često neće dopustiti bilo kakva značajnija preuređenja poslovnog prostora,
  3. iznajmljivanje prostora je trošak, a ne ulaganje u dugotrajnu imovinu poput kupovine, ili izgradnje prostora, te kao takav ne povećava vrijednost imovine preduzeća, i
  4. iznajmljivanje prostora za prodajne i uslužne djelatnosti je obično skuplji od iznajmljivanja proizvodnih prostora, što predstavlja veći trošak preduzećima u samom početku poslovanja.
Kao što su pravi izbor lokacije i zgrade važni za svako poduzeće, tako i dizajn interijera može pospješiti poslovanje osiguravajući nesmetan tok poslovnih aktivnosti.

Uređenje enterijera kao bitan element pored izbora lokacije

Maloprodajne prostore potrebno je prilagoditi navikama kupaca na način da se proizvodi koji se najčešće kupuju prvenstveno budu smješteni na ulazu, u sredini trgovine (ukoliko je riječ o velikom trgovačkom centru) ili u blizini blagajne.

Cilj dizajna kancelarijskog prostora trebala bi biti uređena u cilju minimizacija čekanja i buke, te maksimizacija komunikacije. Zaposleni koji često rade zajedno trebaju imati svoja radna mjesta jedno blizu drugoga, prostori namijenjeni za rad na računarima trebaju biti izolovana od buke (prostorija za razgovor i sastanke), a uređaji koji se često koriste (poput telefaksa, printera ili fotokopirnog uređaja) trebaju biti lako dostupni svima.

Glavni cilj dizajna veleprodajnog skladišta je omogućavanje brze i efikasne manipulacije robom. Roba koja se često prodaje mora biti odvojena od robe koja se rijetko prodaje. Automatizacija i kompijuterizacija praćenje zaliha robe pospješuju upravljanje zalihama i ubrzavaju proces manipulacije robom.

Podjela prostora podrazumijeva lociranje preduzeća unutar zgrade nekog većeg preduzeća koje se često bavi komplementarnom poslovnom aktivnošću.

Mobilne lokacije pooput štandova, kolica ili mobilnih kućica predstavljaju jeftine varijante izbora lokacije pogodne za testiranje utrživosti proizvoda na nekom frekventnom mjestu (trgovima, trgovačkim centrima i si.)

U određenom smislu, tip djelatnosti ili poslovanja određuje opseg tržišnog dometa, pa tako prodaja standardnih proizvoda (npr. proizvoda široke potrošnje) obuhvata uži prostor, obzirom da kupci ne žele putovati daleko da bi kupili nešto što mogu naći na mnogo mjesta. S druge strane, prodaja nestandarnih proizvoda obuhvaća šire prodajno područje. Važno je odrediti rute kojima se kupci kreću i tržišno područje definisati u skladu s tim.

U današnje vrijeme sve češće alternative tradicionalnim lokacijama predstavljaju jefitnije varijante izbora lokacije koje su privlačne poduzetničkim pothvatima, a koji su još u početnoj fazi testiranja svog poslovnog koncepta, kao što su to poslovni inkubatori. Stoga, inkubatori imaju za cilj da preduprede razvoj malog i srednjeg poduzetništva kroz osiguravanje poslovnog prostora i pružanje usluga kao što je subvencionisanje zakupa poslovnog prostora, pružanje konsalting pomoći iz domena računovodstva, informacionih tehnologija, administracije, poreskog savjetovanja, itd.

COMMENTS

BLOGGER
DadoBiz Baner
DadoBiz Baner
DadoBiz Baner
DadoBiz Baner
Naziv

BAZA ZNANJA,32,MARKETING,1,Marketing Usluga,1,OGLASI,4,Oglasi Instrukcije,1,Oglasi Usluge,3,USLUGE,4,
ltr
item
DadoBiz: Lokacija prvnog subjekta
Lokacija prvnog subjekta
Lokacija poslovnog subjekta igra važnu ulogu u svakom biznisu, ovo u svakom je relativan pojam, što znači da nije i presudna. Neki poslovni poduhvati ne zahtjevaju izuzetno nametljive lokacije. Nekoliko glavnih elementa koje zahtjeva svaki biznis su pristup internetu, dobra pristpna komunikacija, parking prostor, kao direktan pristup glavnom ulazu odmah sa parkinga.
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhgKsEsqpmXuF98f34TH8lzmrPcjNDrMckw2NIhOujxC43-Q2Spykk9-DSSeGdRO2F8YaGawP0c1F5oGRDb93eX3VjVJUltwm5mUl0hJtxGPoGQJDrQyBcYjHB7Rv0dSzWc7mC812wq6KdL/s640/Lokacija+prvnog+subjekta.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhgKsEsqpmXuF98f34TH8lzmrPcjNDrMckw2NIhOujxC43-Q2Spykk9-DSSeGdRO2F8YaGawP0c1F5oGRDb93eX3VjVJUltwm5mUl0hJtxGPoGQJDrQyBcYjHB7Rv0dSzWc7mC812wq6KdL/s72-c/Lokacija+prvnog+subjekta.jpg
DadoBiz
https://dadobiz.blogspot.com/2018/11/lokacija-prvnog-subjekta.html
https://dadobiz.blogspot.com/
https://dadobiz.blogspot.com/
https://dadobiz.blogspot.com/2018/11/lokacija-prvnog-subjekta.html
true
8755608140210523306
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content