Dobri radnici vrijede zlata. Imati nekoga kome verujete, ko je vredan i pouzdan je izuzetno važan i za vas i za radnike. Razgovor za posao, prema tome, mora biti prilagođen vašim vrijednostima. Da biste izgradili i zaposlili uspješnu ekipu radnika morate raditi na razvijanju svojih liderskih sposobnosti. Efikasnost vašeg rada nikada neće biti iznad vaših sposobnosti upravljanja i izgradnje tima. Ne možete dobiti rezultate koji će biti veći od nivoa vaših liderskih sposobnosti. Uspješan lider mora ohrabriti svoj tim da izazove promjene, da djeluje i da sudjeluje u svim procesima. Promjene su sastavni deo svakodnevnog rada i života, a vi i vaš tim morate biti u stanju da konstantno postupaju da izazovu druge (klijente, konkurente, partnere, saradnike) da reaguju. Danas nema proizvoda ili usluge koji niko neće pokušati da kopira i poboljša. Ne postoji patent i pronalazak koji će uskoro zamijeniti još jedan, sofisticiraniji i bolji. Nema tržišta koja neće pokušati da se bave novim konkurentima. Odgovarajući stav prema promjenama znači da ste vi i vaš tim spremni da prepoznate, reagujete ispravno i da pokrenete sopstvene promjene.
Izgradnji tima trebate posvetiti posebnu pažnju
Morate znati s kakvim ljudima želite raditi i sarađivati te napravite profil idealnog radnika za svako radno mjesto koje vam je potrebno u preduzeću. Sjetite se svojih poslovnih vrijednosti i vizije te svoje poslovne vrijednosti svakako uključite u izradu profila. Važno je da su vaše vrijednosti i vrijednosti vašeg preduzeća usklađene s vrijednostima vašeg tima. Samo tako možete izgraditi uspješan odnos i ostvariti sve rezultate i ciljeve koje ste postavili. To naročito dolazi do izražaja u teškim vremenima, kada treba ustrajati i ostati na putu. Zajedničke vrijednosti su one što će vam pomoći da uspijete prebroditi sve poteškoće koje vam se nađu na tom putu.
Izuzetnu bitnu ulogu u ovom imate Vi sami
Vaše komunikacijske vještine, odnos prema zaposlenicima, ali i samom radu, mogu biti i motivator i demotivator. Prilikom selekcije kandidata i zapošljavanja ljudi posebnu pažnju posvetite otkrivanju njihovih poslovnih vrijednosti i koliko su one kompatibilne s vještinama. Ukoliko nemate zajedničke ili slične vrijednosti, a osoba je jako stručna na papiru, bolje da ne zapošljavate takvog kandidata, jer nikada nećete pronaći zajednički jezik. Ono što je njemu važno nije vama, i obrnuto. Teško će vas takva osoba slijediti i većinom će te biti u sukobu. U današnje vrijeme podrazumijeva se da kandidat zadovoljava kriterije koje tražite u pogledu stručne spreme i zvanja koje je potrebno za to radno mjesto, te da posjeduje dodatne vještine koje tražite. Dobro definište potrebe radnog mjesta i ne tražite “pilota” ukoliko vam je potreban stolar. Platite radnika uvjek više nego li što on smatra, naravno ne možete mu dati onoliko koliko on želi, već vrjednujte njegov rad, a ne ljepotu i laskavost.
Pitanja na razgovoru za posao
Svakako uz CV tražite i da vam pošalju motivacijsko pismo. U motivacijskom pismu trebali biste saznati kriterije kandidata i razloge zbog kojih se prijavljuje na vaše radno mjesto. Na razgovoru za posao postavljajte što više pitanja kako biste dobili što više informacija o kandidatu, da vidite uklapa li se u vaš tim ili ne. Svakako ga pitajte zašto se odlučio javiti baš na vaš oglas i što ga je privuklo. Od potencijalnog radnika morate dobiti i odgovor na pitanje što mu je važno u poslu, koje su to poslovne vrijednosti od kojih ne bi odstupio i zašto. Pažljivo slušajte odgovore i zapisujte ih. Pitajte ga i što očekuje od posla kod vas i što želi postići. I, naravno, njegovo dosadašnje iskustvo, ne mora biti nužno, jer ima radnika koji brzo uče, ta osobina je presudna.
Organizacija posla i edukacija zaposlenih
Nakon što ste pažljivo odabrali tim saradnika koji će raditi za vas potrebno ih je edukovati i upoznati s procesima rada i sa onim što vi očekujete o njih. Uspješno preduzeće maksimalno se trude da njihovi zaposleni popune praznine u znanju, organizaujući im treninge takozvanih soft skills vještina. Uspješni poduzetnici shvataju da su zaposleni njihova najvrjednija imovina i da se isplati svaka marka koju ulože u njih. Upravo preduzeća s najobrazovanijim i najiskusnijim zaposlenim vladaju na tržištu. Često će te od preduzetnika čuti: „Što ako uložim novac u njihovu edukaciju, a oni onda daju otkaz?“ Takvo razmišljanje koči. Radije zamislite što će se dogoditi ako ne uložite novac u edukaciju svojih radnika, a oni ostanu kod vas? Što tada? Drugi se edukuju, dobijaju nova saznanja, a vaši radnici kaskaju. Kako mislite biti konkurenti na tržištu i ostvarivati profit sa needukovanim timom? Što će se dogoditi ako pokušate uštedjeti novac na pogrešnim stvarima tako što nećete ulagati u svoj tim? Tada ćete ili propasti ili ispasti iz biznisa. Ili još gore, ostat ćete prosječno preduzeće. Ako neki zaposlenik da otkaz i ode, budite sretni zbog toga. To samo znači da nije niti bio za vaš tim. Bolje da ode odmah, nego kasnije. Oni koji ostanu, zajedno s vama izgradit će uspješno i proftabilno preduzeće.
COMMENTS