Nabavka i Prodaja posluju sa istim resursima (novac i roba) ali se nalaze na suprotnim krajevima toka reprodukcije, one imaju nekoliko zajedničkih elemenata koje je potrebno pratiti (Utvrđivanje optimalne kombinacije elemenata marketing MIX-a, Zajedničko praćenje tržišta, Praćenje konjukture i Praćenje i primjena zakonskih propisa).
Bez poznavanja ovih kategorija upitan je uopšte početni ulazak na tržište kao i opstanak na istom. Važnost poznavanje tržišta nabavke kako bi se mogli pronaći dobavljači koji mogu pružiti traženu kvalitetu, povoljnu cijenu te pravovremenu i kontinuiranu isporuku shodno potrebama i planovima preduzeća.
Tržište prodaje morate posebno dobro proučiti kako biste znali postoji li uopšte potražnja za proizvodom ili uslugom koju namjeravate ponuditi ili je tek trebate kreirati, kakve su navike vaših potencijalnih kupaca, koliki im je broj, može li on biti konstantan te koja bi im cijena proizvoda bila prihvatljiva, itd.
Ovdje je jedno sasvim sigurno, ukoliko uskladite ova dva sektora sa ostalim sektorima u preduzeću, kao i sa cjelokupnim tržištem uspjeh je neminovan.
COMMENTS