Analiza tržišta je najvažniji segment u izradi bilo kog poslovnog plana ili strategije, pa tako i marketing plana. Zašto je to tako? Zašto je analiza tržišta toliko bitna i šta je to ciljno tržište u marketingu? Analiza tržišta predstavlja proučavanje kretanja na tržištu, odnosno kvalitativna i kvantativna procjena tržišta koje okružuje određenu organizaciju. To se odnosi na utvrđivanje potreba kupaca, utvrđivanje ciljnog tržišta za proizvode i/ili usluge koje nudite. Također, kako privući i zadržati kupce, ko je konkurencija i šta je to što oni imaju u ponudi, kako najprikladnije odgovoriti na potrebe kupaca, te proučava kupovne obrasce i kompletne ekonomsko okruženje.
Cilj analize tržišta jeste da upoznate okruženje u kojem radite, kako unutrašnje tako i vanjsko. I ne samo to, već i da procijenite budući uspjeh u poslovanju organizacije. Za vanjsku analizu tržišta koristite se PESTLE analizom, a za unutrašnju analizu tržišta koristite se SWOT analizom.
Značaj analize tržišta
Pored toga što je analiza tžišta od vitalnog značaja za pokretanje projekta, jednako je bitna u održavanju potražnje za postojećim proizvodima i/ili uslugama i povećavanju potražnje. Analiza tržišta pokazuje koliko su dobre marketinške tehnike koje trenutno koristite i šta je potrebno mijenjati, to jest koji su to nedostaci i prijetnje. Neophodno je imati što više informacija vezanih za tržište kako biste ih što bolje iskoristili za ostvarivanje vlastitih ciljeva i postigli ono što je vizija organizacije. Ako je analiza tržišta urađena na pravi način, na osnovu nje ćete vrlo lako napraviti uspješnu marketinšku strategiju.
Značaj analize tržišta
Pored toga što je analiza tžišta od vitalnog značaja za pokretanje projekta, jednako je bitna u održavanju potražnje za postojećim proizvodima i/ili uslugama i povećavanju potražnje. Analiza tržišta pokazuje koliko su dobre marketinške tehnike koje trenutno koristite i šta je potrebno mijenjati, to jest koji su to nedostaci i prijetnje. Neophodno je imati što više informacija vezanih za tržište kako biste ih što bolje iskoristili za ostvarivanje vlastitih ciljeva i postigli ono što je vizija organizacije. Ako je analiza tržišta urađena na pravi način, na osnovu nje ćete vrlo lako napraviti uspješnu marketinšku strategiju.
COMMENTS