Prvobitno se polazi od PESTLE istraživanja tržišta. Šta je to PESTLE? Samo istraživanje tržišta je podijeljeno na segmente, koji se odnose na:
- politički (P - political) - politički faktori se odnose na to kako vlada i vladine organizacije određuju, odnosno utiču na poslovanje i ekonomiju u cjelini, što uključuje vanjskotrgovinsku politiku, političku stabilnost ili nestabilnost, korupciju i slično,
- ekonomski (E - economic) - ovi faktori se odnose na ekonomski rast, stopu inflacije, devizne kurseve, kamatne stope, dohodak potrošača, stopa nezaposlenosti,
- socijalni (S - social) - to podrazumijeva cjelokupno okruženje, norme, običaje i vrijednosti stanovništva, demografkse karakteristike, stopa rasta stanovništva, stavovi o životu, kulturne barijere, stavovi o karijeri,
- tehnološki (T - technological) - ovi faktori se odnose na inovacije u tehnologiji koje mogu povoljno ili nepovoljno uticati na poslovanje, tehnološke podsticaje, nivo inovacija, automatizaciju, tehnološke promjene i količinu tehnološke svijesti koju tržište posjeduje,
- pravni (L - legal) - ovi faktori uključuju zakone koji mogu uticati na poslovanje, kao što su zakoni o zaštiti potrošača, zakoni o diskriminaciji, o zapošljavanju, antimonopolski zakoni, zakoni o autorskim pravima i slično , i
- ekolišni segment (E - environmental)- ovi faktori se odnose na ekološke aspekte, klimu, zagađenje, potencijalni nedostatak sirovina, i slično.
Dakle, PESTLE ili PESTEL analiza podrazumijeva eksterno istraživanje i analizu tržišta kojeg je organizacija sastavni dio. Treba napomenuti i da se ovi segmenti konstantno mijenjaju i potrebno je dobivene podatke ažurirati. Kada se obavi istraživanje tržišta po svim ovim segmentima, naredni korak je SWOT analiza.
COMMENTS