Napravite poslovni plan
Kada ne tražite investitora ili bankovni kredit, primamljivo je potpuno preskočiti poslovni plan. Međutim, proces pisanja vaših planova je sjajan način da usavršite svoju viziju: koji problem pokušavate da riješite? Čije živote pokušavate da poboljšate? Koji je vaš realni vremenski okvir za lansiranje, prodaju i profitabilnost? Ne treba vam dokument od 100 stranica, ali vaš plan treba da bude dovoljno detaljan da biste utvrdili da li imate dobro ciljno tržište i poslovni model.
Smanjite troškove
Novi biznisi obično ne uspevaju jer im je ponestalo novca, tako da ima smisla zadržati svoje troškove na najnižoj mogućoj nivou sve dok ne izgradite svoj proizvod i počnete da ostvarujete prodaju. Samo zapošljavajte ljude koji su vam je očajnički potrebni, za ostalo koriste stručnjake koji mogu da rade po ugovoru o djelu. Ako vam dodatni prostor zapravo nije potreban, ostanite u kancelariji koliko god je to moguće. I, generalno, trošite novac na stvari koje vam trebaju, a ne na stvari za koje mislite da bi posao trebao imati.
Ponovo investirajte u kampanju
Kada prelazite sa javnog posla na preduzetništvo, teško je odustati od stabilnosti plate. Ali prvi novac koji napravite treba ponovo uložiti u kampanju, vaš proizvod i marketing. Mnogo puta u početku poslovanja vlasnici su posljednji koji trebaju uzeti zaradu za sebe tokom prve godine godine.
Ne mješajte hiperaktivnost u produktivnost
U današnjem biznisu često puta čujemo, stalno smo zauzeti. Ali koliki dio ove zauzetosti zapravo pomiče preduzeće naprijed? Tokom prve godine, morate biti veoma selektivni u načinu na koji trošite svoje vrijeme i resurse. Previše poduzetnika se kreće horizontalno s kraja na kraj pokušavajući da spoje ne spojivo i na taj način nemaju posloženu hijararhiju ciljeva, odnosno nemaju vertikalnu putanju rasta i razvoja naprijed.
Nemojte da skačete na svaki prijedlog koji vam je ponuđen. Kada razmatrate svaki zahtjev kupca, događaj, marketing ili priliku za partnerstvo, razmislite o tome kako se on uklapa u vaš cjelokupni plan igre i prioritete.
Fokusirajte se na kupca
Vaš cilj nije stvoriti odličan proizvod ili posao, već da isti prilagodite potrebama vaših klijenata. Budite veoma prilagođeni njihovim potrebama i prilagodite sve na osnovu njihovih povratnih informacija. Kada izgradite nešto što ljudi zapravo trebaju i žele, prodaja će uslijediti.
Izgradite svoju mrežu
Generalno govoreći, što više ljudi znate, to je bolje. Svako bi mogao biti potencijalni partner, kupac, izvor inspiracije ili promocije. Obratite se profesionalcima u svojoj oblasti ili drugima koji su započeli svoj biznis. Što više ljudi dođete do toga, to će vaš posao brže rasti, a vi ćete imati sve više kupaca. Cijenite klijentovo vrijeme, ali i neustrašivi u traženju sastanaka. Kada se sretnete, postavite pitanja, dajte im priliku da govore o sebi, uvjek preuzmite njhov kontakt i pošaljite im naknadnu zahvalnost. Najvažnije, zapamtite zlatno pravilo u umrežavanju: što više dajete, to vam se više vraća!
Izmjerite i prilagodite
U prvim danima, resursi su posebno zbijeni, tako da je važno osigurati da se vaš novac i vrijeme troše na pravim mjestima. Nikada nemojte pretpostavljati da znate šta se dešava u vašem poslovanju, sve mjerite brojevima. Lako je preplaviti se analitikom i grafikonima, ali trebali biste imati 2-4 ključna koeficijenta za vaše poslovanje koju pratite u svakom trenutku. Na primjer, odakle dolazi vaš kupci? Koji je vaš procenat bruto dobiti po proizvodu ili usluzi?
Planirajte duži vremenski period testiranja
Uobičajeno je da novi preduzetnici uzimaju prvu godinu kao testnu godinu da vide šta će se dešavati. Onda, ako nisu profitabilne nakon te godine, odlučuju se na zatvaranje. Problem je što je mnogim preduzećima potrebno više od godinu dana da postignu profitabilnost. Jedan od najboljih načina da se produži godina je da se prepozna i planira činjenica da je realno potrebno 18-24 mjeseca da se vaš biznis razvije.
Izmjerite i prilagodite
U prvim danima, resursi su posebno zbijeni, tako da je važno osigurati da se vaš novac i vrijeme troše na pravim mjestima. Nikada nemojte pretpostavljati da znate šta se dešava u vašem poslovanju, sve mjerite brojevima. Lako je preplaviti se analitikom i grafikonima, ali trebali biste imati 2-4 ključna koeficijenta za vaše poslovanje koju pratite u svakom trenutku. Na primjer, odakle dolazi vaš kupci? Koji je vaš procenat bruto dobiti po proizvodu ili usluzi?
Planirajte duži vremenski period testiranja
Uobičajeno je da novi preduzetnici uzimaju prvu godinu kao testnu godinu da vide šta će se dešavati. Onda, ako nisu profitabilne nakon te godine, odlučuju se na zatvaranje. Problem je što je mnogim preduzećima potrebno više od godinu dana da postignu profitabilnost. Jedan od najboljih načina da se produži godina je da se prepozna i planira činjenica da je realno potrebno 18-24 mjeseca da se vaš biznis razvije.
Pokretanje biznisa je riskantan poduhvat koji izaziva stres. Ali više malih biznisa zapravo uspije opstati nego li propasti u prvoj godini poslovanja. Ako ste spremni, nemojte se plašiti da krenete, ali budite konzervativni u svojoj potrošnji, planujte, mjerite, prilagođavajte, i konstantno ovo izvodite.
COMMENTS